Okul Anasayfa

 

Evinize Hoş Geldiniz. Pansiyonumuz Evimizdir.
 Anasayfa
 Bina Bilgileri
 Mevzuat / Sözleşme
 Personelimiz
 Nöbet Listeleri
 Yemek Listesi
 Pans.Zaman Çizelgesi
 Foto Galeri
 Sizden Gelenler
PANSİYONUMUZDAN  DUYURULAR

MESAJ PANOSU 

   Pansiyonumuz ve web sayfamızla  ilgili görüş, öneri ve düşüncelerinizi mesaj panomuzu kullanarak bizimle paylaşabilirsiniz

PANSİYON/OKUL TLF.

OKUL TLF: 0 272 3412424 

PANS. TLF-FAX: 0 272 3413808

 
 
 

PANSİYON İÇ YÖNERGESİ

  Madde 1 : Bu yönerge Mehmet Çakmak Anadolu Lisesi öğrenci pansiyonu ile ilgili hizmetlerin yürütülmesi amacıyla hazırlanmıştır.

 Madde 2 : Bu yönerge “Milli Eğitim Bakanlığı Okul Pansiyon Yönetmeliği’nin” 10 uncu maddesine göre hazırlanmıştır.

 Madde  3 :  PANSİYON GÜNLÜK ZAMAN ÇİZELGESİNİN UYGULANMASI:

 HAFTA İÇİ

               Öğrenciler sabah saat  05.30’de nöbetçi / belletici öğretmenler tarafından uyandırılır.

05.30 – 06.10 Öğrencilere el yüz temizliği yaptırılır  yatakları toplattırılarak nevresimleri düzelttirilir.

06.10 -  06.15 O günkü nöbetçi  öğrencilerin nöbet yerlerine gitmeleri sağlanır.

06.15 – 06.20 Sabah etüdü yoklamaları nöbetçi öğretmen tarafından alınır.

06.20 – 07.00 Nöbetçi öğretmen nezaretinde sabah etüdü yapılır. Etüd yapılırken etütlerin değerlendirilmesi bölümünde bahsedilen hususlara dikkat edilir.

07.00 – 07.30 nöbetçi öğretmen nezaretinde nöbetçi öğrenciler tarafından kahvaltı servisi yapılır. 07.30’dan sonra gelen öğrencilere kahvaltı verilmez.

07.40’ta yemekhane boşaltılır ve öğrencilerin yemek sonrası kişisel temizlik ve okula hazırlık yapmaları sağlanır.

07.45 nöbet devir yoklaması alınarak pansiyon boşaltılır.

            07.45’te Nöbetçi / Belletici öğretmenler yoklama çizelgelerini ve nöbet raporlarını Pansiyon Müdür Yardımcısına teslim ederler ve nöbet değişimi yaparlar.

Nöbet değişimi ile birlikte pansiyon giriş kapıları kilitlenir ve öğle yemeğine kadar pansiyona giriş yapılmaz.

               08.00 –  12.00 saatleri arasında öğrenciler okulda derse girerler.

            12.00’de öğle yemeğinden numune alınır. Daha önce alınan numune kontrol ve inha edilir. Ve öğle yemeği dağıtımına başlanır.

Öğle yemeğinin 12.00 – 12.40 saatleri arasında belletici öğretmenler nezaretinde yedirilmesi sağlanır. Bu sırada paralı yemek yiyen öğrencilerin kontrolleri yapılır. Yemek fişleri imzalanır.

12.40’ta yemekhane boşaltılır.

12.45’te pansiyon kapıları kilitlenir.

 13.00  –  15.35 / 16.30 saatleri arasında öğrenciler okulda derse girerler.

 15.35 / 16.30’da (ders bitiminde) pansiyon kapıları açılır yoklama alınır ve öğrenciler odalarına çıkarak dinlenir / serbest zamanlarını değerlendirirler.

 17.15’te pansiyon giriş kapıları kilitlenir. Ve bu saatten sonra zorunlu olmadıkça pansiyondan çıkış ve pansiyona giriş yapılmaz.

 17.20’de nöbetçi öğretmenler ve aşçı / aşçı yardımcısı akşam yemeği numunesini alır saklama süresi dolan numuneyi kontrol ve imha eder gerekli tutanakları imzalar.

17.30 – 18.00 saatleri arasında akşam yemeğinin dağıtımı yapılır.

18.30’da yemekhane boşaltılır ve  kapıları kilitlenir.

18.30  – 18.50 etüt öncesi serbest zaman (öğrenciler dinlenir ve sosyal etkinliklerde bulunurlar.)

 18.55’te Nöbetçi / Belletici öğretmenler etüt salonlarında 1. etüt için yoklama alır.

19.00 – 19.45 saatleri arasında öğrenciler Belletici / Nöbetçi öğretmenler nezaretinde 1. Etüde girerler.

 19.45 – 20.10 saatleri arasında kız öğrenciler nöbetçi / belletici öğretmenleri nezaretinde yemekhanede çay saatini yaparken erkek öğrenciler odalarında dinlenmeye çekilir.

 20.10 – 20.40 saatleri arasında kız öğrenciler etüt öncesi dinlenmek ve etüt hazırlıkları yapmak için odalarına çıkarken erkek öğrenciler nöbetçi belletici öğretmenleri nezaretinde çay saati için yemekhaneye inerler. 

20.45 – 21.30 saatleri arasında öğrenciler nöbetçi belletici öğretmenler tarafından 2. etüt için etüt salonlarına alınır. Yoklama nöbetçi / belletici öğretmenler tarafından alınır ve yine öğretmenler nezaretinde etüt yapılır.

21.30  – 21.50 saatleri arasında öğrenciler etüt salonlarını boşaltır. Etüt salonları Etüt Nöbetçisi öğrenciler tarafından yapılır. Diğer öğrenciler yat hazırlığı ve kişisel temizliklerini yapar ve odalarına geçerler.

            21.50 – 22.00 saatleri arasında nöbetçi belletici öğretmenler tarafından yat yoklaması alınır. Yat yoklamaları mutlaka odalarda alınır.

Bu saatten sonra nöbetçi belletici öğretmenler gerekli son güvenlik önlemlerinin (Elektrik, ısı, dış kapılar, pencereler vb.) alınıp, alınmadığı kontrol ederek istirahata çekilir.

 HAFTA SONU

 Öğrenciler sabah saat  07.50’de nöbetçi / belletici öğretmenler tarafından uyandırılır.

07.50 – 08.20 Öğrencilere el yüz temizliği yaptırılır  yatakları toplattırılarak nevresimleri düzelttirilir.

08.00’de  O günkü nöbetçi  öğrencilerin nöbet yerlerine gitmeleri sağlanır.

08.30 – 09.00 nöbetçi öğretmen nezaretinde aşçı ve  nöbetçi öğrenciler tarafından kahvaltı servisi yapılır. 09.00’dan sonra gelen öğrencilere kahvaltı verilmez.

09.20’de yemekhane boşaltılır ve nöbetçi öğrenciler tarafından yemekhanenin temizliği yapılır.

09.30’da Nöbetçi / Belletici öğretmenler yoklama çizelgelerini ve nöbet raporlarını teslim eder ve nöbet değişimi yaparlar.

09.30 – 12.30 saatleri arasında öğrenciler dinlenir / ödev / sosyal etkinlik / kurs / vb. çalışmalarını yapar. Varsa çarşı izinlerini kullanırlar.

12.20’de nöbetçi / belletici öğretmenler tarafından öğle yemeği numunesi alınır. Önceki numune kontrol ve imha edilir.

            12.30 – 13.00 saatleri arasında öğle yemeği dağıtımı yapılır ve yemek yenilir.

            13.20’de yemekhane boşaltılır ve Yemekhane nöbetçisi öğrenciler yemekhanenin temizliğini yaparlar.

13.30 – 17.50 saatleri arasında öğrenciler dinlenir / ödev / sosyal etkinlik / kurs / vb. çalışmalarını yapar. Varsa çarşı izinlerini kullanırlar.

 17.50’de pansiyon giriş kapıları kilitlenir. Ve bu saatten sonra zorunlu olmadıkça pansiyondan çıkış ve pansiyona giriş yapılmaz.

               17.20’de nöbetçi öğretmenler ve aşçı / aşçı yardımcısı akşam yemeği numunesini alır saklama süresi dolan numuneyi kontrol ve imha eder gerekli tutanakları imzalar.

17.30 – 18.00 saatleri arasında akşam yemeğinin dağıtımı yapılır.

18.30’da yemekhane boşaltılır ve  yemekhane nöbetçisi öğrenciler tarafından yemekhanenin temizliği yapılır.

19.00 – 22.30 saatleri arasında öğrenciler için düzenlenen toplu etkinlikler nöbetçi öğretmenler nezaretinde yapılır.  Pansiyonda tek televizyon olduğunda Cuma günleri kızların Cumartesi günleri de erkeklerin istediği programlar mutlaka nöbetçi öğretmen nezaretinde izlenir.

           22.30  – 22.50 saatleri arasında öğrenciler yat hazırlığı ve kişisel temizliklerini yaparak  odalarına geçerler.

            22.50 – 23.00 saatleri arasında nöbetçi belletici öğretmenler tarafından yat yoklaması alınır. Yat yoklamaları mutlaka odalarda alınır.

 Bu saatten sonra nöbetçi belletici öğretmenler gerekli son güvenlik önlemlerinin (Elektrik, ısı, dış kapılar, pencereler vb.) alınıp, alınmadığı kontrol ederek istirahata çekilir.

 ZAMAN ÇİZELGESİNİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ DİĞER HUSUSLAR

 Cuma ve Cumartesi günleri etüt olmamasına rağmen ders çalışmak isteyen öğrenciler için nöbetçi öğretmen etüt salonunun sessizliği mutlaka sağlamalıdır.

Hafta içi ve hafta sonu günlerde etüt saatlerinden sonra ders çalışmak ve ödev vb. çalışma yapmak isteyen öğrencinin etüt salonunda dilediği kadar çalışmasına izin verilir. Ve öğrenciler nöbetçi öğretmen tarafından kontrol edilir. 

Cumartesi günü Kız öğrenciler 10.00 – 12.00 Erkek Öğrenciler 14.00 – 16.00 saatleri arasında

Pazar günleri ise Erkek Öğrenciler 10.00 – 12.00; Kız Öğrenciler ise 14.00 – 16.00 saatleri arasında İscehisar Belediye sınırları içinde ihtiyaçlarını karşılamak üzere çarşı izni kullanırlar.

Dershaneye giden öğrenciler Ders  saatleri başlamadan bir saat önce pansiyondan ayrılıp ders bittikten bir saat sonra pansiyonda olacak şekilde izinli sayılırlar. Bunun dışındaki tüm izinlerde Pansiyon Müdür Yardımcısının bilgisi ve Nöbetçi öğretmeni bilgilendirmesi üzerine hareket edilir.

Öğrencilerin katılmaları uygun görülen sosyal faaliyetler için müdür veya müdür yardımcısından izin alınır. Bu öğrencilerin isim listesi ve çalışma saatleri ile ilgili tablolar nöbetçi öğretmenlerin odalarındaki panolarda bulunur.

 Madde 4 : BANYO GÜNLERİ VE SAATLERİ:

             Öğrenciler banyo ihtiyaçlarını aşağıdaki tabloya göre giderirler. Bunun dışında zorunlu hallerde nöbetçi öğretmenden izin alarak banyoyu kullanabilirler. 

 SIRA 

 GÜNLER

SAATLER

1

PAZARTESİ

16.00 – 17.15

2

SALI

16.00 – 17.15

3

ÇARŞAMBA

-----------------

4

PERŞEMBE

16.00 – 17.15

5

CUMA

19.00 – 21.00

6

CUMARTESİ

10.00 – 16.00 & 20.00 – 21.00

7

PAZAR

10.00 – 16.00 & 20.00 – 21.00

             Not: Yukarıda belirtilen saatler ve zorunlu haller dışında nöbetçi öğretmenler banyonun kullanılmasına izin vermeyecektir.  Banyo saatleri esnasında arada banyolar mutlaka kontrol edilecek sıra dışı bir durum var ise mutlaka tutanak tutulacaktır.

  Madde 5 : ETÜT SAATLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Etüt saatlerinin hiçbir sebeple aksatılmaması esastır. Etütler mutlak surette yapılır.

Akşam etütlere alınan öğrencilerin tümünün mutlak suretle ders araç ve gereçleriyle etüt salonunda bulunmaları sağlanır.(Raporlu olanlar hariç)

Etütlerde öğrencilerin gürültüsüz ve verimli bir çalışma yapmasını sağlamak için öğrencilerle ayrı ayrı ilgilenip, hangi derslere çalışıldığı gözlenir.

Üniversite sınavlarına hazırlanmak, ödev yapmak ve kitap okumak için etütlerinden sonra isteyen öğrencilere etüt salonunda çalışmak için izin verilir. Ancak çalışmaları nöbetçi belletici öğretmenler tarafından gözlenir.

 Madde 6 : PANSİYON ÖĞRENCİ BAŞKANLARI:

 Pansiyon Öğrenci Başkanı;

Pansiyon öğrenci başkanı bütün öğrencilerin temsilcisidir. Eğitim ve öğretim yılı başında gizli oyla bütün öğrenciler tarafından seçilir.

Nöbetçi belletici öğretmenin en yakın yardımcısıdır.

Diğer başkanların görevlerini gereği gibi yapmalarında yol gösterir, öncülük eder.

Etüt, yemekhane, yatakhane yoklamasında ve banyo işlerinde nöbetçi belletici öğretmene yardımcı olur.

Öğrencilerin pansiyon iç yönergesine göre hareket etmelerini sağlar.

Pansiyon demirbaş eşyasının korunması ve amacı doğrultusunda kullanılması için öğrencileri uyarır ve örnek olur.

Yatakhanelerin yemekhanenin ve etüt sınıflarının düzenli bulundurulması ve kullanılması için başkanlarını denetler.

Öğrencilerin isteklerini belletici nöbetçi öğretmen ve pansiyon müdür yardımcısına iletir.

 Oda Başkanları;

 Odadaki öğrenciler tarafından seçilir.

Pansiyon öğrenci başkanının yardımcısıdır.

Odaların temiz ve düzenli bulundurulması için öğrencileri uyarır.

Odadaki öğrencilerin sessiz olmalarını sağlar ve başka odadan öğrencilerin odalarına girmelerini önler.

Oda içerisinde gelişigüzel asılmış ve konmuş ( havlu, çanta, çorap, kitap, iç çamaşırı, vb.) eşyaların ilgili yerlere konmasını sağlar.

 Etüt Başkanları;  

Sınıftaki öğrenciler tarafından seçilir.

Pansiyon başkanının yardımcısıdır.

Etütlerde yoklamaların eksiksiz olarak alınmasını sağlar.

Sınıfta genel ahlak kurallarına aykırı davranan öğrencileri nöbetçi belletici öğretmene bildirir.

Etüt sınıfına başka sınıflardan öğrencilerin girmesini engeller.

 Madde 7 : NÖBET İŞLERİNİN DÜZENLENMESİ;

 Pansiyon nöbeti iki grupta yapılır;

Nöbetçi belletici öğretmen nöbeti,

Nöbetçi öğrenci nöbeti (danışma, oda, yemekhane),

  a)Nöbetçi Belletici Öğretmen Nöbeti;

 1- Nöbetçi belletici öğretmenlerin nöbet saati hafta içi  07.45’te başlar, ertesi gün saat 07.55’te;  hafta sonu günlerde 9.30’da başlar ertesi gün 9.30’da biter.

            3- Nöbet bir önceki nöbetçi belletici öğretmenlerden pansiyonun tümü kontrol edilerek ve mutlaka yoklama alınarak  teslim alınır ve durum nöbet defterine yazılır. 

4- Nöbetçi belletici öğretmenler, sabah öğrencileri kaldırdıktan sonra nöbetçi öğrencilerin nöbet yerlerine gitmeleri için gerekli uyarıları yaparak görev yerlerine gitmelerini sağlar.                                              5- Pazar günleri tüm öğrencilerin saat 10.00’dan itibaren banyo ve oda temizliklerini yapmalarını, çamaşır yıkamalarını ve ütü yapmalarını sağlar.    

              6. Akşam öğrencilerin tamamı yattıktan sonra oda kapılarını kontrol edip açık kalmalarını sağlar

             7- Pansiyon Yönetmeliği gereği:          

         a) Pansiyonlarda kalan öğrencilerin ders saatleri dışında eğitimleri ile ilgilenmek,

       b) Öğrencilerin çalışma zaman ve yerlerinde, etütlerde sessizce ders çalışmalarını sağlamak ve gerektiğinde onların çalışma sırasında derslerde karşılaştıkları güçlüklerin çözümüne yardımcı olmak,

       c) Öğrencilerin günlük vakit çizelgelerini uygulamak ve gece bekçilerini kontrol ederek gereken direktifleri vermek,

       d) Yemekhane ve yatakhanelerde öğrencilerin başında bulunarak vaktinde yatıp kalkmalarını, düzenli bir şekilde yemek yemelerini sağlamak,

            e) Çamaşır yıkama ve banyo işlerinin zamanında ve düzenli olarak yapılmasını sağlamak,

            f) Etüt aralarında öğrencileri gözetimi altında bulundurmak,

            g) Etütlerde yoklama yapmak, yoklama pusulalarını ilgili müdür yardımcısına vermek,

            h) Hastalanan öğrencilerin durumunu nöbetçi öğretmen ve idarecilere bildirmek,

            ı) Pansiyonla ilgili hizmetlerin okul idaresince tespit olunan bu yönerge hükümlerine göre yürütülmesini sağlamak,

            i) Pansiyona gelen ve gidenlerin kim olduklarını öğrenip, durumları ile ilgilenmek,

            j) Pansiyon eşyasının meydanda kalmamasına dikkat etmek, ilgililerin haberi olmadan eşyanın okul dışına çıkarılmasını önlemek,

            k) Pansiyon nöbet defterine nöbeti ile ilgili hususları yazmak,

            l) Gündelik yiyeceklerin tartılarak ambardan tabelaya göre çıkarılmasında, dışarıdan gelen yiyeceklerin muayenesinde hazır bulunmak,

            m)Önemli disiplin olaylarında okul idaresine zamanında duyurmak ve kendisine verilen diğer görevleri yapmakla sorumludurlar.

 b)Nöbetçi Öğrenci Nöbeti:

 Danışma Nöbetçi Öğrenci Nöbeti;

 Pansiyon girişinde bulunan danışmada bir öğrenci sabah 07.30’dan akşam 21.30’a kadar nöbet tutar.

Nöbetçi öğrenci pansiyona gelen ziyaretçileri ziyaretçi defterine kaydederek görüşmelerin müdür yardımcısının bilgisi dahilinde ve idarenin belirlediği ortamda  yapılmasını sağlar.

Ziyaretler hafta içi 16.00 – 17.30 arası, Cumartesi ve Pazar günleri; sabah 09.00, akşam 17.30’a kadar yapılabilir.(acil durumlar hariç)

Müdür yardımcısı ve belletici öretmenin vereceği diğer görevleri yapar.

 Oda Öğrenci Nöbeti;

 Odaların temizliği için oda başkanları tarafından nöbetçi öğrenci listesi yapılarak Pansiyon Müdür Yardımcısına teslim edilir.

Oda nöbetçisi gün boyunca odanın temizliğinden, havalandırılmasından, ışıkların kapatılmasından ve düzeninden sorumludur.

Herhangi bir anlaşmazlık durumunda Pansiyon Müdür Yardımcısındaki liste esas alınarak işlem yapılır. 

Yemekhane Nöbetçi Öğrenci;

 Yemekhane nöbetçi öğrenci listesi pansiyon Müdür yardımcısı tarafından yapılır.

Nöbetçi öğrenci, ilgili talimatnamede yazılan bütün görevleri yerine getirmek ve aksayan bir durum varsa bunu nöbetçi / belletici öğretmene ve Pansiyon Müdür Yardımcısına bildirmekle sorumludur.

Günlük tabelada yazılı erzakın kazana girmesinde ve gereği gibi kullanılmasında aşçıya yardımcı olur.

Mutfağa işi olmayan kimselerin girişini önler.

Nöbet mahallini Mutfak sorumlusuna, belletici ve Müdür Yardımcısına haber vermeden terk edemez. 

  Madde 8 : TEMİZLİK İŞLERİNİN YAPTIRILMASI:

Pansiyon temizliği 2092 sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanan “Temizlik Rehberi” ne göre yaptırılır.

 1-Hizmetliler;

 Kendilerine verilen ünitelerin temizlik işlerini temizlik rehberindeki günlük, haftalık, aylık, yarıyıl ve yaz tatili planlarına göre en iyi şekilde yapar.

Kendilerine verilen temizlik araç ve gereçlerinin temiz, ekonomik ve sağlık kurallarına uygun bir şekilde kullanılmasından ve bakımından sorumludurlar.

Pansiyon müdür yardımcısı ve belletici nöbetçi öğretmenin kendisine vereceği diğer temizlik görevlerini yapar.

 2-Öğrenciler;

 Yönerge’nin 4’üncü maddesinde nöbetçi öğrenci nöbeti başlığı altında verilen ilgili görevleri yaparlar.

 

Yemekhanenin Düzenlenmesi ve Yemek Hazırlıkları:

 Tabldotta bulunan yemeklerin malzemeleri bir gün önceden pansiyon yönetmeliğinde belirtilen ilgililer tarafından tartılarak çıkartılır.

Çıkarılan erzaklar aşçı ve aşçı yardımcıları tarafından yıkanıp, temizlenir ve ıslatılacak olan bakliyatlar suya konulur.

Sabah kahvaltılısı aşçı tarafından saat  07.30’de hazırlanır.

Aşçı yardımcıları ve yemekhane nöbetçileri de gerekli hazırlıkları saat 07.30’ye kadar yaparlar.(Ekmek doğranması ve servisin hazırlanması gibi).

07.30’de kahvaltı saati başlar, bütün öğrencilerin saat 08.00’e kadar kahvaltı yapmaları sağlanır.

Yemekhane masalarının, çatal, kaşık ve servis tabaklarının yıkanması ve yemekhanenin iç temizliği aşçı yardımcısı tarafından yapılır.

Aşçı, sabah kahvaltısından sonra öğle ve akşam yemeklerinin pişirilmesi için hazırlıklarını yapar ve pişirir.

Yemek öğrencilere yedirilmeden önce son kontrol yapılarak numunesi sefer tasına, belletici öğretmen ve aşçı tarafından konularak 24 saat bekletilmesi sağlanır.

 

Kalorifer ve Buhar Kazanlarının Kullanılması

Kış aylarında kalorifer kazanları bölge kalorifer yakma sürelerine göre iklim şartları dikkate alınarak akşam18.30’dan 21.30’a kadar uygun sıcaklıkta bulundurulur.

Saat 21.30’da uyumaya alınan kazan, sabah 06.00 – 07.30 saatleri arasında uygun sıcaklığa getirilir.

Saat  07.30 – 18.30 arası tekrar kazanlar uyutulur.

Banyo ısınma sistemine ait tanklar Çarşamba ve cumartesi günleri tüm öğrencilerin banyo ve temizlik yapabileceği sıcaklıkta tutulur.

Kalorifer ve buhar kazanlarının bakım ve çalıştırılması 2166 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan “Milli Eğitim Bakanlığı Kalorifer Kazanları ile Tesisatları Çalıştırma ve Bakım Kılavuzu”na göre yapılır.              

 Çamaşırhanenin Kullanılması ve Düzenlenmesi

 Pansiyonda kalan öğrencilerin kirli çamaşırları banyo yapımından sonra çamaşırhane de toplanarak ilgili hizmetli tarafından makinelerde yıkanarak kurutulur.

Öğrencilerin çamaşırlarının karışmaması için çamaşırlar üzerinde isim yazılı file ile alınır.

İhtiyaç durumunda belletici öğretmenlerin gözetiminde görevli tarafından nevresim değişimi yapılır.

Nevresimler, yatak ve yastık çarşafları en fazla 15 günde bir değiştirilir, yıkanır ve ütülenir.

Çamaşırların yıkanması ve asılması esnasında nöbetçi öğrencilerden yararlanılır.

 ÇEVRE DÜZENİ

 Bahçede ekili bulunan ağaçlar, güller ve çimler sürekli bakımlı halde bulundurulur.

Bahçe temizliği görevlilerle yardımcı olmak üzere zaman zaman öğrencilere toplu olarak yaptırılır.

Bahçede bulunan oyun alanları en çok 7 gün aralıklarla süpürülür ve temizlenir.

 Madde 9 : ÖĞRENCİLERİN UYACAĞI KURALLAR

            1-Okulda başkalarını rahatsız edecek şekilde yüksek sesle konuşmamak,

            2-Okulu ve çevresini kirletmemek,

            3-Öğretmen veya okul yönetimi tarafından verilen ödevleri ve görevleri yapmak,

            4-Kılık-kıyafet yönetmeliğine uymak,

            5-Okulda, pansiyonda sigara içmemek,

            6-Başkasına ait eşyayı sahibinin izni olmadan almamak veya kullanmamak,

            7-Yalan söylememek,

            8-Duvarları, sıraları kirletmemek,

            9-Özürsüz olarak derslere, törenlere, etütlere, diğer eğitici çalışmalara, sınavlara, atölye, laboratuar ve uygulama çalışmalarına katılmamak, geç katılmak veya katıldıktan sonra ayrılmak ve okulu terk etmemek,

            10-Okul kitaplığından, laboratuarlarından, atölyelerinden, pansiyonundan veya spor yurdundan aldığı kitap, araç ve gereçleri zamanında geri vermek. Eksik vermemek, kötü ve hor kullanmamak,

            11-Okul içinde veya dışında yöneticilere, öğretmenlere, arkadaşlarına ve okulun diğer personeline kaba ve saygısız davranmamak,

            12-Ders, etüt, ders dışı faaliyetlerin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmamak,

            13-Okul yönetimi tarafından verilen izin süresini özürsüz olarak uzatmamak,

            14-Arkadaşlarına sarkıntılık, hakaret ve iftira etmemek veya başkalarını bu gibi davranışlara kışkırtmamak,

            15-Kişileri veya grupları; dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezheplerine göre ayırmayı, kötülemeyi amaçlayan davranışlarda bulunmamak,

            16-Okul içinde öğrenciler arasında gruplaşmalara, sürtüşmelere, çatışmalara neden olabilecek izinsiz gösteri veya toplantı düzenlemek, siyasi partilere, bu partilere bağlı yan kuruluşlara veya sendikalara ait amblem, rozet, yazı, slogan, bildiri, ilan, broşür ve benzeri propaganda araçlarını dağıtmamak,

            17-Gece izinsiz ve özürsüz dışarıda kalmamak,

            18-Okul demirbaş eşyasına, kendisinin ve arkadaşlarının araç ve gereçlerine ahlak dışı, ideolojik veya siyasi amaç taşıyan resim, amblem ve benzerlerini yapmamak, yazı yazmamak,

            19-Yasaklanmış her türlü yayını okula, okula bağlı yerlere sokmamak veya yanında bulundurmamak,

            20-Kişisel durumu ve adresi ile ilgili bilgileri okula yanlış bildirmemek,

            21-Okul yetkililerinin ve disiplin kurulunun çağrılarına uymak, çağrı yazılarını almaktan kaçınmamak,

            22-Kumar oynamak veya oynatmak, gibi kötü alışkanlıklarda bulunmamak.

            23-Öğretmen veya okul yönetimi tarafından verilen görevlerin yapılmasını sağlamak,

            24-Okulda bulunduğu halde kasıtlı olarak bayrak törenlerine katılmamak, özürsüz olarak bayram törenlerine gelmemek, gibi disiplin dışı davranışlarda bulunmamak.

            25-Okulla ilişiği olmayan kimseleri okulda veya okula ait yerlerde barındırmamak,

            26-Okulca verilen kimlik kartında veya başka belgelerde değişiklik yapmamak, sahte belge düzenlememek, üzerinde değişiklik yapılmış belgeleri kullanmamak, bu belgelerin sağladığı haklardan başkalarını yararlandırmamak

            27-Yasaklanmış kitap, dergi, broşür, gazete, bildiri, beyanname, ilan ve benzerlerini dağıtmak, duvarlara ve diğer yerlere asmak, yapıştırmak, yazmak, okul araç ve gereçlerini bu amaçlar için kullanmamak, bu gibi durumları okul idaresine bildirmek

            28-Okulun bina, eklenti ve donanımlarını, okula ait taşınır veya taşınmaz mallarını tahrip etmemek,

            29-Kişisel işlerini başka arkadaşlarına yaptırmamak,

            30-Okul müdürlüğünce konulan kurallara uymak.

                 Madde 10 : DİĞER HÜKÜMLER

“Milli Eğitim Bakanlığı Okul Pansiyonları Yönetmeliği” ve “İç Yönerge” hükümlerine aykırı davranan ve disiplini bozan öğrenciler hakkında “Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği” hükümleri uygulanır.

Bu Yönerge, her öğretim yılı ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenir.

Bu yönergede yazılı olarak bulunmayan işlerin yapılması için mutlaka okul müdürü, pansiyon müdür yardımcısından ve belletici öğretmenlerden izin alınarak yapılması gerekir.

Bu yönerge 2010 – 2011 öğretim yılı için uygulanır.

Pansiyon görevlilerine “Milli Eğitim Bakanlığı Okul Pansiyonları Yönetmeliği”ndeki görevleri ve “İç Yönerge” yazılı olarak tebliğ edilir ve öğrencilerin devamlı okuyabileceği bir yere asılır.

 

PANSİYON BAŞVURU EVRAKLARI & VELİ İZİN DİLEKÇESİ

2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDAMEHMET ÇAKMAK ANADOLU LİSESİ PANSİYONU İÇİN KAYIT EVRAKLARI

     1-    PANSİYON BAŞVURU DİLEKÇESİ

2-    ÖĞRENCİ BELGESİ

3-    6 ADET FOTOĞRAF

4-    NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ

5-    NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ

6-    EK-1 BELGESİ (AİLENİN YILLIK GELİR TABLOSU)

7-    MAAŞ BORDROSU

8-    VELİNİN KENDİSİ VE EŞİ İÇİN SGK KAYIT SORGULAMASI

9-    VEREM SAVAŞ DİSPANSERİNDEN SAĞLIK RAPORU

10-                      SAĞLIK OCAĞINDAN SAĞLIK RAPORU

11-                      DİSİPLİN CEZASI ALMADIĞINA DAİR BELGE

12-                      İKAMETGÂH BELGESİ

13-                      DPY VE BURSLULUK BİLGİ FORMU

14-                      ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU

15-                      İZİN MUVAFAKAT BELGESİ

16-                      SORUMLULUK  FORMU

17-                      ÇARŞI VE EVCİ İZİN BİLDİRİM FORMU

18-                      EVCİ ÇIKILABİLECEK ADRESLERE İLİŞKİN BELGELER

19-                      DEPOZİTO MAKBUZU

20-                      PANSİYON YÖNERGESİ

21-                      DEMİRBAŞ EŞYA TAAHHÜTNAMESİ

22-                      PANSİYON SÖZLEŞMESİ

23-                      YATILILIK BEDELİ MAKBUZU (PARALI YATILILAR İÇİN)

 

MEHMET ÇAKMAK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜNE

                                                                                  İSCEHİSAR

 Velisi bulunduğum, İscehisar Mehmet Çakmak Anadolu Lisesi öğrencisi oğlum / kızım ……………………………………’…. Okulunuz pansiyonunda parasız / paralı yatılı olarak kalmasını istiyorum.                                Bilgilerinize arz ederim.                                                                                                                               

 ….. / …. / 2011

 ADRES:         …………………………………...

Ev Tel:                        0 (…..) …………..…… Cep Tel:                      0 5………………..………

İş Tel:

Veliye Ulaşılabilecek

Bir Yakınının Tel:       0 (…..) ………..…………

Yakınlık Derecesi:      ………………..………….

 

2                   MEHMET ÇAKMAK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜNE

                                                               İSCEHİSAR

          Okulunuz …/… sınıfından ……numaralı ………….……………....’……velisiyim.Öğrencimi İscehisar Mehmet Çakmak Anadolu Lisesi Pansiyonuna kaydettirebilmem için, Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Burs, Parasız Yatılılık ve Sosyal Yardımlar Yönetmeliğinin 19. Maddesi (ç) bendi gereğince okuduğu sınıfta bir yıllık olup sınıfını geçtiğini gösterir belge istenmektedir.                                                                                                                    Gerekli belgenin tanzim edilerek tarafıma verilmesini istiyorum.                                      Bilgilerinize arz ederim.                                                                                                        

 ….. / …. / 2011İmza         Adı Soyadı

 ADRES:         …………………………………...

Tel:      0 (…......) ……………..……

 

İZİN MUVAFAKAT BELGESİ

 Velisi bulunduğunuz aşağıda künyesi yazılı, Mehmet Çakmak Anadolu Lisesi öğrencisi ………………………………………………. 2011 – 2012 eğitim öğretim yılı boyunca çeşitli izinlere gönderilecektir. Yarıyıl tatili ve yaz tatilinin yanı sıra Yılbaşı, Bayram tatilleri gibi kısa süreli izinlerde bulunduğunuz yer Afyonkarahisar’a çok uzak ise sizin muvafakatinizle öğrencinizi Afyonkarahisar ve civarında birinci dereceden bir yakınınızın yanına gönderebiliriz.            Aşağıda belirtilen normal ve kısa süreli izinlerde öğrencinizin  gitmesine izin verdiğiniz birinci derece yakınların adreslerini belirterek imzalayınız ve Resmi bir dairede çalışıyor iseniz daire amirine serbest meslek ile uğraşıyor ya da çalışmıyor iseniz mahalle muhtarına onaylatarak okul idaresine teslim ediniz. Öğrenciniz bunun dışında hiçbir şekilde evci çıkamaz. 

Öğrencinin: 

Adı Soyadı                 : ……………………………………….

Okulu                         : ……………………………………….

Pansiyon Numarası     : ………………………………………. 

            Öğrencim Hafta tatili  Yılbaşı tatili , Bayram tatili gibi kısa süreli tatillerde evine yalnız GELEBİLİR / GELEMEZ ise, birinci derece yakını ………………………………..’…. yanında ve ……………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………... ………………………………………………………………………………………………....... …………………………………………………... adresinde geçirmesine muvafakat ediyorum. 

Öğrencim Yarıyıl tatili ve yaz tatili gibi uzun süreli tatillerde evine yalnız GELEBİLİR / GELEMEZ ise, birinci derece yakını ………………………………..’…. yanında ve …………………………………………………………………………………………...……… ……………………………………………………………………………………………………....... …………………………………………………... adresinde geçirmesine muvafakat ediyorum.

                                                                                                                     Öğrenci velisinin onayı

                                                                                                                         … / 09 / 2011

                                                                                                                   ………………… 

            Yukarıda adı ve soyadı yazılı ve imzası bulunan …………………………………….’...........................................................Mah. ……………………………….Sok. …….…Numaralı evde oturan ………………………….. oğlu / kızı …………………………………………….. olduğu tasdik olunur. 

Onaylayanın:

Adı Soyadı

Tarih / Mühür / İmza

 

MEHMET ÇAKMAK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜNE

                                                                                 İSCEHİSAR

Velisi bulunduğum oğlum / kızım…………………………………………….’….afta tatili, evci izni (Cuma günleri saat 17.30’dan Pazar günleri saat 17.00’ye kadar) ve çarşı izin durumunu aşağıda belirttiğim şekilde kullanmasına müsaade ediyor ve her türlü sorumluluğu kabul ediyorum.

                                                                                                    … / 09 / 2011

 ADRES:                                                                         Veli Adı / Soyadı / İmza

…………………………………..

Ev Tel:            …………………..

İş   Tel:            …………………..

GSM:              …………………..

1-      ÖĞRENCİ İZİN DURUMU 

 

İSCEHİSAR İÇİN

ÇARŞI İZİN DURUMU

 

AFYONKARAHİSAR İÇİN

ÇARŞI İZİN DURUMU

EVCİ İZİN DURUMU

ÇIKABİLİR

ÇIKAMAZ

 

ŞARTLI ÇIKABİLİR

 

ÇIKABİLİR

ÇIKAMAZ

ŞARTLI ÇIKABİLİR

ÇIKABİLİR

ÇIKAMAZ

ŞARTLI ÇIKABİLİR

 

 

 

     

 

 

 

 

2-       

ÇIKABİLİR

 

HER HAFTA

 

 

 

ÇIKABİLİR

 

HER HAFTA

 

 

 

ÇIKABİLİR

 

HER HAFTA

 

 

 

 

İKİ HAFTADA BİR

 

 

 

 

 

İKİ HAFTADA BİR

 

 

 

 

İKİ HAFTADA BİR

 

 

 

 

 

AYDA BİR

 

 

 

 

 

AYDA BİR

 

 

 

 

 

AYDA BİR

 

 

 

 

 

KISA SÜRELİ TATİLLERDE

( YILBAŞI  / BAYRAM TATİLLERİ )

 

 

 

 

 

KISA SÜRELİ TATİLLERDE

( YILBAŞI  / BAYRAM TATİLLERİ )

 

 

 

 

 

KISA SÜRELİ TATİLLERDE

( YILBAŞI  / BAYRAM TATİLLERİ )

 

 

 

 

 

UZUN SÜRELİ TATİLLERDE

( YARIYIL / YAZ  TATİLLERİ)

 

 

 

 

 

UZUN SÜRELİ TATİLLERDE

( YARIYIL / YAZ  TATİLLERİ)

 

 

 

 

 

UZUN SÜRELİ TATİLLERDE

( YARIYIL / YAZ  TATİLLERİ)

 

 

 

 

ŞARTLI ÇIKABİLİR

 

………...………………..… ALIRSA

 

 

 

 

ŞARTLI ÇIKABİLİR

 

………...…………..… ALIRSA

 

 

 

 

ŞARTLI ÇIKABİLİR

 

………...…………..… ALIRSA

 

 

 

 

 

FAX  GÖNDERİRSEM

 

 

 

 

 

FAX  GÖNDERİRSEM

 

 

 

FAX  GÖNDERİRSEM

 

 

İZNİ KULLANIŞ BİÇİMİ

 

YALNIZ ÇIKABİLİR

 

 

 

 

İZNİ KULLANIŞ BİÇİMİ

 

YALNIZ ÇIKABİLİR

 

 

 

 

İZNİ KULLANIŞ BİÇİMİ

 

YALNIZ ÇIKABİLİR

 

 

 

 

 

BEN ALIRIM

 

 

 

 

 

BEN ALIRIM

 

 

 

 

 

BEN ALIRIM

 

 

 

 

 

……………………………..… ALIR

 

 

 

 

 

………………………..… ALIR

 

 

 

 

 

………………………..… ALIR

 

 

 

 

MEHMET ÇAKMAK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜNE

                                                                                  İSCEHİSAR                                                     Velisi bulunduğum oğlum / kızım ……………ta tatili, evci izni (Cuma günleri saat 17.30’dan Pazar günleri saat 17.00’ye kadar) ve kısa süreli (yılbaşı / bayram / vb. )tatillerde aşağıda belirttiğim adreste geçirmesine müsaade ediyor ve her türlü sorumluluğu kabul ediyorum.

                                                                                                                           … / 09 2011  ADRES:                                                                                                Veli Adı / Soyadı / İmza

 ……..

Ev Tel:            …………………..      İş   Tel:            …………………..

GSM:              …………………..

 ÖĞRENCİ İZİN DURUMU 

SIRA NUMARASI

 

ADRES

 

 

ADRES SAHİBİNİN ADI SOYADI

YAKINLIĞI

TELEFON NUMARASI

 1 

 

 

 

 

 2 

 

 

 

 

 

 3 

 

 

 

 

 4

 

 

 

 

 

NOT:

            *Okula ilk kayıtta ve her öğretim yılı başında veli, öğrencisini evci çıkarabileceği adresler için dilekçeyle müracaat etmek zorundadır.

                *Evci izninde yanında kalınacak kişi ve ailenin öğrenciyle birinci dereceden yakın akraba olması gerekmektedir ve veli bunu belgelendirmek zorundadır.

                *Evci çıkılacak kişi veya ailenin açık adresi, telefon ve her türlü iletişim bilgileri yazılacak ve değişiklikler mutlaka okul idaresine bildirilecektir.   

                                                                                                                                    

                                                         İscehisar Mehmet Çakmak Anadolu Lisesi                                                                            http://www.iscehisarmcal.k12.tr                   telefon/fax:0272 3413808               e-posta:352258@meb.k12.tr